Comma viert opening van de nieuwe winkel in Gent en zet de bloemen buiten met een kunstinstallatie aan de façade

Het kledingmerk comma viert de officiële opening van haar eerste winkel in België. In de levendige en trendy stad Gent is de store gelegen op de hoek van de Brabantdam (nr. 2). Met de opening van deze eerste fysieke winkel maakt comma haar retail-entree in de Belgische markt. Om de opening te vieren heeft het merk een unieke kunstinstallatie van bloemen laten ontwerpen voor de stad Gent, door kunstenaar Linda Nieuwstad.

Bloemenkunstinstallatie met een ode aan vrouwelijkheid en elegantie

Speciaal voor de opening van de nieuwe winkel heeft comma samengewerkt met The Citydressers, om een krachtig en opvallend bloemen concept te creëeren. Gebaseerd op het kleurenpalet uit de collectie, is er een kunstinstallatie ontworpen door Nederlandse kunstenares Linda Nieuwstad. De kunstenares creëert grote bloemstillevens gemaakt van gerecycled materiaal, geïnspireerd op zeventiende eeuws schilderijen. De kunstinstallatie vertaalt het kleurenpalet van de collectie en de identiteit van het merk, met een ode vrouwelijkheid en elegantie. Met deze kunstinstallatie wil de nieuwe winkel de cultuur en kunst van de stad Gent omarmen. Op de gevel van de winkel, op de hoek van de Brabantdam, is de unieke installatie komende tijd zichtbaar voor elke Gentenaar.

De making off video van het artwork kan je downloaden via deze link.

Video & foto: Rob Ploeg

Nieuw winkelconcept

De winkel in Gent is de eerste comma store volledig ontworpen volgens het nieuwe store concept. Het ontwerp weerspiegelt de missie van het merk: “proud of you”, met een zelfverzekerde, vrouwelijke en elegante uitstraling. Gekenmerkt door een charmant karakter, straalt de boetiek warmte uit. De minimalistische inrichting vestigt de aandacht op de collecties en plaatst die in het middelpunt. In de winkel vindt men moderne stijlen, geïnspireerd op de laatste trends met een eigen subtiele twist. Van business outfits, alledaagse looks tot kleding voor speciale gelegenheden.

Feestelijk openingsevent

Op 15 september, op de dag van de campagne lancering Step Up For Yourself, vierde comma de opening met een exclusieve breakfastsessie voor vrouwelijke ondernemers uit Gent. Op 16 en 17 september verwelkomt de winkel klanten met een glas prosecco en kunnen zij de nieuwe Fall/Winter 2022 collectie shoppen.

Adres & openingstijden

comma store

Brabantdam 2

9000, Gent

Maandag t/m zaterdag 10:00 – 18:00 uur

Beelden van de winkel en het artwork kan je bekijken op de oona newsroom.

De making off video van het artwork kan je bekijken via deze link.

Voor meer informatie over dit persbericht, neem contact op met:

Julie Geilenkirchen

Communications manager, oona

Sinds de oprichting in 1973 moedigt het merk comma vrouwen aan om hun vrouwelijke facetten uit te drukken met vrouwelijke mode, om hun vrouwelijkheid te vieren en hun eigen weg te gaan. Voor alledaagse zaken, maar ook voor vrije tijd en speciale gelegenheden. Van casual tot chic. Gepassioneerde looks die nieuwe impulsen geven en trends zetten. De merkenwereld van het bedrijf omvat twee sterke merken: comma en comma casual identity.

Sinds 2008 is comma onderdeel van modegroep s.Oliver Group, waar de merken s.Oliver, Q/S by s.Oliver en LIEBESKIND BERLIN ook onder vallen.

Over Linda Nieuwstad

Linda Nieuwstad (1974) maakt handgemaakte, monumentale bloemen en bloemstillevens van restmaterialen zoals vrachtwagenzeil, vilt, gerecycled leer, wollen dekens, fluweel en metaal. Deze unieke sculpturen zijn zo groot dat bezoekers erin kunnen rondlopen als een 17e eeuws schilderij dat tot leven komt. Nieuwstad levert werk in opdracht aan particulieren en bedrijven in binnen- en buitenland, onder meer voor openbare ruimten, musea, hotels, horecagelegenheden en evenementen. Zij heeft bloemen gemaakt voor het Zweedse hoofdkantoor van Microsoft in Stockholm, voor een warenhuis in Hong Kong en voor het 25hours Hotel in Florence in in opdracht van Paola Navone. Ze maakte bloemen voor de vazen ontworpen door Piet Hein Eek, massieve lelies voor het Amsterdam Dance Event (ADE)

en bloemstukken voor de KLM, de Koninklijke Nederlandse Luchtvaart Maatschappij. Nieuwstad exposeerde haar werk in Milaan op de Salone del Mobile, en op de Homo Faber tentoonstelling in Venetië.

Over Citydressers

Creatief concept, curatie van de kunstenaar en productie van de bloemenkunstinstallatie door The Citydressers.